Wał korbowy Cummins B3.3
Wał korbowy silnika Cummins B3.3, który można spotkać w miniładowarkach, minikoparkach, maszynach budowlanych, koparkach kołowych, walcach Ammann AV 85-2.
Oprócz wałów korbowych do silnika Cummins B3.3 sprzedajemy także inne części np.: pompy wody, termostaty, głowice, bloki silnika, pompy paliwa, tłoki, tuleje itp.
W razie jakichkolwiek pytań skontaktuj się z nami.
Czy wiesz że…
Wał napędu skrzyni zakończony jest kołem o zębach skośnych współpracującym stale z kołem (również o zębach skośnych) osadzonym na stałe na wale pośrednim. Przy włączonym sprzęgle wał pośredni i osadzone na nim dalsze trzy koła zębate o zębach prostych stale się obracają. W przedłużeniu osi wału napędu skrzyni umieszczony jest wał główny. Na wielowypuście naciętym na wale głównym osadzone są dwa przesuwne koła, które mogą zazębiać się z odpowiednimi kołami wału pośredniego. W celu łatwiejszego przesuwania kół w zazębienie, czoła zębów są odpowiednio zaokrąglone. Wał napędu skrzyni i wał główny można ponadto połączyć bezpośrednio, nasuwając piastę koła przesuwnego na wielowypust nacięty na końcu wału napadu tuż za wieńcem zębatym. Przy takim połączeniu sprzężone wały obracają się z jednakową prędkością i dają tzw. bezpośredni, najszybszy, trzeci bieg ciągnika.