Termostat Cummins QSB5.9
Termostat silnika Cummins QSB5.9, który znalazł zastosowanie w maszynach budowlanych.
Termostat Cummins QSB5.9 to jeden z ważniejszych elementów silnika odpowiadający za utrzymanie właściwej temperatury pracy silnika.
W naszym sklepie mogą Państwo znaleźć także inne części np.: głowice, bloki silnika, pompy paliwa, tłoki, tuleje itp.
Czy wiesz że…
Nacisk sprężyny jest tak dobrany, że po przekroczeniu ciśnienia 12 250 kN/m2 [125 kG/cm2] sprężyna ugina się i kulka otwiera bezpośredni przepływ oleju do zbiornika. Zmiana napięcia sprężyny zaworu przeciążeniowego jest niedopuszczalna, gdyż albo zawór będzie otwierał się przy ciśnieniu mniejszym i wtedy siła wydźwigu podnośnika mogłaby być za mała do wyrwania narzędzia z gleby, albo będzie otwierał się przy ciśnieniu znacznie wyższym, co może doprowadzić do uszkodzenia podnośnika. Pracą podnośnika steruje się za pomocą dźwigni rozdzielacza. W starszym typie ciągnika Ursus (np. C-328) dźwignię można przesuwać w wycięciu w kształcie litery C w położenia: podnoszenie, stop, opuszczenie lub dociążanie hydrauliczne. W ciągniku Ursus C-330 dźwignia ma dodatkowe położenie (środkowe) dające możliwość zasilania olejem siłownika hydraulicznego maszyny współpracującej z ciągnikiem; nie wpływa to jednak na pracę podnośnika. W położeniu „opuszczanie” wykonuje się prace narzędziami zawieszanymi. W tym położeniu jest jednocześnie otwarty przepływ oleju z pompy do zbiornika oraz odpływ z cylindra do zbiornika. Olej wypychany jest z cylindra pod wpływem ciężaru narzędzia. Narzędzie łagodnie opada w dół aż do chwili, gdy jego koło kopiujące oprze się o powierzchnię pola. Sposób połączenia tłoka z tłoczyskiem umożliwia ruch narzędzia w górę, gdy koło kopiujące wejdzie na miejscowe wzniesienie terenu. A zatem koło kopiujące, tocząc się po powierzchni pola, utrzymuje stałą głębokość pracy narzędzia.