Caterpillar CAT C18 blok silnika
W ofercie blok silnika CATERPILLAR CAT C18, który znalazł zastosowanie w maszynach morskich, agregatach stacjonarnych, ale przede wszystkim w ciężkich maszynach budowlanych np. tzw. wozidłach technologicznych.
Wybrane modele maszyn, w których zastosowane zostały silniki Cata C18:
- C18 Diesel Oilfield Generator Set
- Caterpillar PM-200
- Caterpillar D9T WH
- Caterpillar 797B
- Caterpillar MT 875B
- Caterpillar 390D
Oprócz bloku silnika CATERPILLAR C18 oferujemy także inne części np.: tuleje, termostaty, głowice, panewki, korbowody, pompy paliwa, tłoki, itp.
W razie jakichkolwiek pytań skontaktuj się z nami.
Czy wiesz że…
Obecnie nie buduje się silników z zapłonem samoczynnym o prędkości obrotowe. Większej niż 5Ś obr/s (3500 obr/min), podczas gdy; w silnikach z zapłonem iskrowym przekracza się 167 obr/s (10 000 obr/min). Długość okresu indukcji zależy od różnicy między temperaturą sprężonego powietrza a temperaturą samoczynnego zapłonu paliwa oraz od podatności paliwa na samoczynny zapłon w możliwie niskiej temperaturze. Przy dużym obciążeniu silnika z zapłonem samoczynnym podczas wtrysku paliwa powstają w komorze spalania miejsca, w których jest za mało tlenu koniecznego do całkowitego spalenia paliwa. Wskutek tego nie wszystkie cząstki palne paliwa zostają utlenione i część zawartego w paliwie węgla elementarnego może się wydzielać w postaci sadzy. Zewnętrznym objawem takiego spalania jest uchodzenie z rury wydechowej smarnego dymu. Dłuższa praca silnika przy silnym dymieniu jest szkodliwa, ponieważ powoduje zanieczyszczenie i zapieczenie pierścieni tłokowych.